آموزش پیانو در کرج

آموزش پیانو در کرج

فهرست مطالب

آموزش پیانو در کرج از مبتدی تا حرفه ای

آموزشگاه موسیقی ویولا یک موسسه آموزش پیانو در کرج می‌باشد که با اساتید مجربی که دارد به آموزش هنرجویان علاقه‌مند به این ساز می‌پردازد. کلیه‌ی رده‌های سنی می‌توانند از آموزش‌ها و دوره‌های مناسب سن خود بهره ببرند.
اگر قبلاً چندین روش یادگیری پیانو را امتحان کرده‌اید، اما از یک جایی به بعد امید خود را ازدست‌داده‌اید، این موسسه آموزش پیانو در کرج پیشرفت سریع و معنی‌دار شما را تضمین می‌کند.

 

آموزش پیانو در عظیمیه کرج، خصوصی یا گروهی

نواختن ساز یکی از بهترین راه‌ها برای غنی‌سازی زندگی است. موسیقی می‌تواند رابطه شما را با اطرافتان عمیق‌تر کند، یک راه عملی و آرام‌بخش برای رهایی از استرس‌های زندگی روزمره.
برخی افراد دوست دارند به هنگام فراگیری یک ساز جدید تنها باشند تا زمانی که به حدی از تبحر و مهارت برسند. در حالی که برخی دیگر هم‌نوازی با دیگران را ترجیح می‌دهند. افرادی که در دوره‌های خصوصی شرکت می‌کنند قادرند در رسیتال‌ها و هم‌نوازی‌های گروهی حضور داشته باشند.

 

 

یادگیری نواختن پیانو در بزرگسالی

سخت‌ترین بخش یادگیری پیانو در بزرگسالی صرفاً مدیریت زمان است. اغلب گفته می‌شود که بچه‌ها سریع‌تر یاد می‌گیرند. این جمله اگرچه اشتباه نیست اما تنها بخشی از حقیقت می‌باشد. در واقع بچه‌ها مسئولیتی بر عهده ندارند، به خاطر کار خسته و یا نگران قبض‌ها و قسط‌هایشان نیستند. بنابراین نسبت به یک بزرگ‌سال وقت بیشتری برای تمرین و تلاش دارند. ویولا به عنوان یکی از مؤسسات آموزش پیانو در کرج همواره در آموزش بزرگ‌سالان به این موارد توجه می‌کند و دوره‌ها را تا حد امکان منعطف و مطابق با دغدغه‌های افراد برنامه‌ریزی می‌نماید.

 

آموزش پیانو در کرج از مبتدی تا حرفه ای

آموزش پیانو در کرج از مبتدی تا حرفه ای

 

انتخاب پیانوی مناسب برای آموزش

افراد مبتدی اغلب انتخاب پیانو را دشوار می‌دانند، زیرا پیانوها از نظر اندازه، قیمت، حس و هدف متفاوت‌اند. برخی از آن‌ها به اندازه یک اتاق نشیمن هستند در حالی که برخی دیگر را می‌توان در کوله‌پشتی جا داد. به هر حال همه‌ی پیانوها دارای اصول مشترک‌اند و متناسب با هدف هنرجویان برای آموزش قابل استفاده می‌باشند. شاید بد نباشد پیش از خرید هر نوع سازی ابتدا با استاد خود مشورت کنید.

 

 

 

تمرین با مترونوم

تمرین با مترونوم اغلب تنها تفاوت بین یک نوازنده موفق با کسی است که گیج می‌شود و ضعیف می‌نوازد. حتما در اولین تجارب نواختن خود از مترونوم برای کمک به ایجاد ریتم استفاده کنید. همگام شدن با ریتم کار بسیار دشواری خواهد شد، زمانی که از همان مراحل اولیه‌ی آموزش آن را تمرین نکرده باشید.

 

آموزش پیانو در کرج بصورت حرفه ای

آموزش پیانو در کرج بصورت حرفه ای

 

مقدمه‌ای بر تئوری موسیقی

تئوری موسیقی همان روشی است که نوازندگان از طریق آن می‌شنوند، می‌نوازند، می‌فهمند، یادداشت می‌کنند و با یکدیگر یا خودشان ارتباط برقرار می‌نمایند. دانش پایه تئوری موسیقی شامل آکوردها، نشانه‌های پویا، ریتم و مقیاس‌ها است. این مفاهیم پیچیده به نظر می‌رسند، اما در واقع بسیار ساده‌اند و به شما در یادگیری پیانو کمک می‌کنند.
آموزش پیانو در کرج غالباً تدریس آسان تئوری موسیقی را نیز در بر می‌گیرد، چرا که خیلی از متقاضیان برای نگاشتن آهنگ و آهنگ‌سازی پیشرفته به آن نیاز دارند.

 

ملودی در موسیقی

ملودی گروهی از نت‌ها است که بر روی آکوردها شناور می‌شوند. ملودی‌ها همه‌جا هستند، از موسیقی کلاسیک گرفته تا پاپ: از تولدت مبارک تا بتهوون. در واقع ملودی چیزی است که می‌توان آن را خواند. نحوه نواختن یک ملودی بسیار مهم است. موضوعی که اکثر اساتید با تجربه در دوره‌های آموزشی خود تأکید زیادی بر آن دارند.

 

آهنگ‌های مورد علاقه خود را با پیانو یاد بگیرید

معمولا افراد برای یادگرفتن آهنگ‌های نوستالژیک خود انگیزه‌ی بسیار بالایی دارند. هنگام شرکت در دوره‌ها از مربی خود بخواهید که پس از آموزش‌های اولیه و پایه، شروع به آموزش آهنگ‌های مورد نظر شما کند.

آیا بهتر نیست که با یک آموزش آنلاین شروع کنیم؟
پاسخ این سوال با توجه به استعداد و توانایی هنرجو و استاد متفاوت می‌باشد. اما توجه داشته باشید که در آموزش حضوری پیانو، استاد کنترل بصری و سمعی بیشتری بر افراد خواهد داشت. وضعیت نشستن، استفاده از انگشت‌ها و نحوه‌ی اعمال فشار بر پدال‌ها در کلاس‌های حضوری به شیوه‌ی مؤثرتری بررسی می‌شوند.

 

چگونه به درستی تمرین کنیم؟

1. تنها راه رسیدن به تکنیک درخشان، استمرار و آهسته پیش رفتن است.
2. در ابتدای آموزش دست‌هایشان را به شکل جداگانه آموزش دهید تا بعد بتوانید به هماهنگی هر دو دست برسید.
3. آکوردهای شکسته مانند قطعات فلس را می‌توان با ساختار بسته نیز تمرین کرد.
4. قسمت‌های دشوار همیشه باید «رمزگشایی» شوند.
5. قبل از شروع یک قطعه جدید، باید تمرین قبلی را تمام کرده باشید.
6. اشتباهات خود را سریع‌تر اصلاح کنید. هر چه مدت طولانی‌تری اشتباه بنوازید، شانس یادگیری درست نواختن آن قطعه کمتر می‌شود.
7. صدای نواختن خود را ضبط کنید و انتقادی به آن گوش دهید.

 

من در پیانو پیشرفت چندانی ندارم. باید چه کار کنم؟
عامل زمان در جامعه ما نقش مهمی دارد و همه می‌خواهند ظرف مدت کوتاهی به حد بالایی از مهارت برسند. از همین رو احتمالاً توقع زیادی از خودتان دارید. مرتباً چیزهایی که قبلاً در کلاس‌ها یا به شکل شخصی یاد گرفته‌اید را به خاطر بیاورید و به آن‌ها افتخار کنید.

 

هزینه کلاس پیانو در کرج

هزینه کلاس‌های پیانو آموزشگاه موسیقی در کرج به عوامل متعددی از جمله نوع کلاس (کلاسیک، کودکان، پاپ، بزرگ‌سالان)، گروهی یا خصوصی بودن، مدت زمان آن و استاد مربوطه بستگی دارد. اما خیلی از مؤسسات آموزشی هستند که شرایط پرداخت شهریه را برای هنرجویان خود بسیار راحت کرده‌اند.

 

شاید مفید باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینستاگرام واتساپ واتساپ تلگرام